Pytanie

23.10.2009
Realizuję jako firma kontrakt na roboty budowlane dla gminy z terminem zakończenia w 2010r. Na rok 2009 gmina posiada ograniczone środki w budżecie – 500.000 zł- lecz ja wykonam roboty za kwotę – 1.200.000 zł. W tej sytuacji w roku 2009 mogę wystawić fakturę tylko na kwotę 500.000 zł. Na pozostałą kwotę 700.000zł mogę wystawić fakturę w styczniu 2010. W związku z tym powstanie problem jak postąpić na koniec roku 2009 z podatkiem dochodowym i podatkiem VAT. Jeśli postąpię tak jak napisałem, to wynik finansowy firmy za rok 2009 będzie nieprawdziwy ( zaniżony dochód o 700.000zl i odpowiednio zaniżony podatek roczny za 2009). Podobnie będzie z podatkiem VAT. W styczniu 2010r. natomiast sytuacja znów będzie nieprawdziwa, gdyż wystawię fakturę na 700.000zł a nie będzie żadnych kosztów. W przeszłości istniały tzw. „roboty w toku”, lecz nie wiem czy nadal można to jeszcze stosować, a gdyby nawet, to jak postąpić z podatkiem VAT. W mojej sytuacji najlepszym wyjściem byłoby, gdybym mógł w roku 2009 wystawić jedną fakturę na 500.000zł na którą gmina ma pokrycie oraz drugą fakturę na 700.000zł z datą wystawienia 31.12.2009, lecz z terminem płatności według możliwości gminy( np. 3 miesiące). Na takie rozwiązanie nie zgadza się jednak skarbnik gminy twierdząc, że przepisy nie pozwalają przyjąć w 2009 roku faktury, która wykracza poza budżet 2009r.

Do uzyskania pełnego dostępu konieczne jest logowanie.

Nie masz jeszcze konta?

Zadaj pytanie

Wzory pism

  • Wniosek o rozstrzygnięcie o istotnych sprawach dziecka pobierz

  • Oświadczenie o zamiarze podjęcia lub o zmianie charakteru działalności gospodarczej prowadzonej przez małżonka pobierz

  • KRS- Z13 Wniosek o zmianę danych podmiotu w rejestrze przedsiębiorców - spółka europejska pobierz

  • Wniosek o wymeldowanie pobierz

więcej