Pytanie

12.02.2010
Spółka zagraniczna z siedzibą w Luksemburgu założyła w styczniu oddział w Polsce. Po uzyskaniu wpisu do KRS oczekuje obecnie na przesłanie dokumentów z KRS do US i nadanie NIP-u. W międzyczasie oddział złożył również zgłoszenie rejestracyjne VAT-R. Niestety dokumenty nadal "idą" z Sądu do US, a rejestracji VAT można dokonać po rejestracji NIP. W związku z tym mam dwa pytania: 1. Czy zanim oddział otrzyma NIP i rejestrację VAT może sprowadzić towar z magazynu zagranicznego spółki, który znajduje się w Niemczech, do magazynu oddziału w Polsce? Na bazie jakich dokumentów? 2. Od jakiego momentu (z jaką datą) oddział może zacząć wystawiać faktury krajowe i eksportowe?

Do uzyskania pełnego dostępu konieczne jest logowanie.

Nie masz jeszcze konta?

Zadaj pytanie

Wzory pism

  • Wniosek do Ministra Finansów o wystąpienie do państwa obcego o powiadomienie pobierz

  • Skarga pauliańska pobierz

  • ZUS Rp-13 - Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego członków rodziny emeryta-rencisty- osoby uprawnionej do renty socjalnej pobierz

  • Umowa o pracę na czas wykonywania określonej pracy z pracownikiem tymczasowym pobierz

więcej