Pytanie

12.08.2009
3 miesiące temu oddałem laptopa do serwisu (na gwarancji) wysyłając go przez firmę kurierską X, z którą serwis miał podpisaną umowę. Gdy paczka została odesłana z powrotem, okazało się, że jest uszkodzona (czego nie dało się stwierdzić przy odbiorze, gdyż była owinięta folią odkształcającą się typu stretch). Tak więc paczka została odebrana (zresztą nie przeze mnie tylko mojego brata ponieważ mnie nie było w domu). Gdy przyszedłem do domu otworzyłem paczkę okazało się że laptop jest uszkodzony (inna paczka uderzyła w moją). Po godzinie złożyłem telefoniczną reklamację i zostało wszczęte postępowanie reklamacyjne. Po przeszło 2 miesiącach firma ubezpieczeniowa odrzuciła moją reklamację, gdyż jak to uzasadniła, że paczka została przyjęta "bez zastrzeżeń" - świadczy o tym podpis na liście przewozowym. Nie mniej jednak na pierwszy rzut oka nie dało się stwierdzić czy laptop jest uszkodzony czy też nie. Ponadto początkowo chciałem całą sprawę zgłosić dla serwisu komputerowego, gdyż to z ich ramienia wyszedł przewoźnik jednak licząc na szybki tok postępowania zająłem się tym sam. Czy mogę domagać się zwrotu kosztów wartości laptopa i w jaki sposób mogę to zrobić prawnie? Dodam, że posiadam własną działalność gospodarczą i wszystko odbywało się z mojej strony jako firma.

Do uzyskania pełnego dostępu konieczne jest logowanie.

Nie masz jeszcze konta?

Zadaj pytanie

Wzory pism

  • Umowa o współodpow. za powierzone mienie pobierz

  • [PIT-4R]Deklaracja roczna o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy pobierz

  • Sprawozdanie o masie przyjętych oraz poddanych recyklingowi odpadów pochodzących ze zużytego sprzętu – wzór pobierz

  • Pozew o zaprzeczenie ojcostwa pobierz

więcej