Pytanie

24.11.2008
Firma A ma pewną pozycję na rynku, markę. Ponieważ nie jest VAT-owcem i nie chce nim zostać ogranicza sprzedaż produkowanego przez siebie produktu do określonego rocznie limitu. Ponieważ zamówień jest więcej firma A chciałaby przekazać klienta wraz z jego zamówieniem zaprzyjaźnionej firmie B, będącej VAT-owcem, która produkuje identyczny produkt natomiast nie stosuje tak skutecznej reklamy jak firma A (prawie wcale się nie reklamuje). (Firma A i B to bliscy przyjaciele). Można by uznać, że firma A przekazując klienta do firmy B jest jakby %u201Epozyskiwaczem klientów%u201D natomiast nie sprzedaje swojego produktu i nie jest również pośrednikiem w obrocie produktu, ponieważ nie kupuje go od firmy B i nie sprzedaje go bezpośrednio klientowi. To firma B będzie sprzedawać swój produkt temu klientowi i wystawiać fakturę dla tego klienta. Czy prawnie jest możliwość określenia tego typy formy współpracy między firmą A i B i jeśli tak to jak powinna być sformułowana umowa. Oczywiście klienta byłby poinformowany o współpracy pomiędzy firmami A i B i tego rodzaju sprzedaży.

Do uzyskania pełnego dostępu konieczne jest logowanie.

Nie masz jeszcze konta?

Zadaj pytanie

Wzory pism

  • [PIT-38] Zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym pobierz

  • ZUS ZFA Zgłoszenie, zmiana danych płatnika składek - osoby fizycznej pobierz

  • ZUS ZWSA- Zgloszenie / korekta danych o pracy w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze pobierz

  • Zarzuty pozwanego wobec nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym pobierz

więcej