Pytanie

24.11.2008
Firma A ma pewną pozycję na rynku, markę. Ponieważ nie jest VAT-owcem i nie chce nim zostać ogranicza sprzedaż produkowanego przez siebie produktu do określonego rocznie limitu. Ponieważ zamówień jest więcej firma A chciałaby przekazać klienta wraz z jego zamówieniem zaprzyjaźnionej firmie B, będącej VAT-owcem, która produkuje identyczny produkt natomiast nie stosuje tak skutecznej reklamy jak firma A (prawie wcale się nie reklamuje). (Firma A i B to bliscy przyjaciele). Można by uznać, że firma A przekazując klienta do firmy B jest jakby %u201Epozyskiwaczem klientów%u201D natomiast nie sprzedaje swojego produktu i nie jest również pośrednikiem w obrocie produktu, ponieważ nie kupuje go od firmy B i nie sprzedaje go bezpośrednio klientowi. To firma B będzie sprzedawać swój produkt temu klientowi i wystawiać fakturę dla tego klienta. Czy prawnie jest możliwość określenia tego typy formy współpracy między firmą A i B i jeśli tak to jak powinna być sformułowana umowa. Oczywiście klienta byłby poinformowany o współpracy pomiędzy firmami A i B i tego rodzaju sprzedaży.

Do uzyskania pełnego dostępu konieczne jest logowanie.

Nie masz jeszcze konta?

Zadaj pytanie

Wzory pism

  • KRS ZM Zmiana - przedmiot działalności - załącznik do wniosku o zmianę danych w rejestrze przedsiębiorców pobierz

  • Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia z tytułu urodzenia dziecka pobierz

  • Pozew o zaprzeczenie ojcostwa pobierz

  • [AKC–4/J] Podatek akcyzowy od gazu pobierz

więcej